Een commercial inzetten voor jouw bedrijf

Verlangen creëren en aanzetten tot actie

Reclame maken voor jouw bedrijf doe je vanzelfsprekend. Maar op welke manier? Een goede commercial kan jouw product of dienst een enorme boost geven. Maar dan moet deze wel binnen jouw strategie passen en zijn aangepast aan de kijkers die in jouw doelgroep thuishoren. Een goede commercial laat een neutrale kijker beseffen dat jouw product of dienst onmisbaar is in hun leven. Ze moeten het hebben! Met de komst van social media en de mondigheid van de hedendaagse consument is een simpele reclamefilm niet meer afdoende. Het zal echt pakkend moeten zijn. Aandacht is schaars in deze tijd. Binnen enkele seconden wil je de aandacht vangen. De interesse wordt omgevormd naar een verlangen die uiteindelijk aanzet tot actie. Storytelling, krachtige beelden en de juiste muziek zetten jouw boodschap helder uiteen. En wie weet, misschien gaat jouw commercial wel viral!

Commercial laten maken

Promotiefilm met overtuiging

Maak indruk

Een goede promotiefilm maakt echt indruk op jouw doelgroep. Een film met de juiste beelden, ondersteund door het juiste geluid, zal jouw kijkers overtuigen om klant te worden. Promotiefilms kun je op allerlei manieren inzetten binnen jouw bedrijf. Product lanceringen, evenementen of campagnes zijn perfecte momenten om een promotiefilm in te zetten. 

Uitstekende promotiefilms optimaal ingezet

Een promotiefilm laten maken doet je bij een ervaren videoproductiebedrijf die jouw doelen begrijpt. Bij Quickworks gaan wij altijd voor jouw succes. Daarom gaan wij verder dan alleen de productie van jouw film. Wij begeleiden je stap voor stap, brainstormen met je over jouw idee of concept, maken een geweldige promotiefilm voor jouw doel en helpen je bij de verspreiding van het beeldmateriaal.

Aandacht krijgen en vasthouden

Visueel beeldmateriaal is de ideale manier van communicatie. Het houdt de aandacht van jouw doelgroep langer vast, jouw verhaal wordt beter onthouden. Jouw promotiefilm is geschikt voor gebruik op diverse kanalen. Naast de bekende TV commercials kun je jouw film onder andere gebruiken op jouw website, social media en beurzen.  

Meer informatie en vrijblijvend van gedachten wisselen? 

5 tips voor een perfecte commercial of promotiefilm

De perfecte reclame levert je nieuwe klanten en meer verkopen op. Maar hoe bereik je dit in een wereld waar iedereen steeds minder de tijd neemt om überhaupt naar reclame te kijken?

Tip 1: Bepaal jouw doelgroep nauwkeurig

Door zeer nauwkeurig jouw doelgroep te bepalen kun je jouw commercial perfect afstemmen op de kijker. Hoe directer je jouw publiek aanspreekt, hoe groter de kans dat je er klanten aan overhoudt. Neem daarom ruim de tijd om je in jouw doelgroep te verdiepen. Zo weet je precies wie je wilt benaderen, waar ze zich bevinden en wat hun behoeften zijn.

Tip 2: Maak jouw commercial entertaining

Door een zekere entertainment waarde in jouw commercial te verwerken vangt je de aandacht van jouw doelgroep. En is de kans groter dat ze jouw hele film bekijken. Waarde geven spreekt jouw doelgroep ook aan. Biedt de oplossing voor een probleem, iets waar je de kijker echt mee helpt. Daarna kun je de film afsluiten met een call to action.

Tip 3: Zet een strakke strategie uit

Zonder strategie geen succes. Een goede strategie zorgt dat jouw video’s rendement opleveren. Zomaar een paar losse video’s maken en lukraak in verschillende media tonen heeft geen zin. Door jouw video’s volgens een strakke strategie te activeren op tv en online kanalen als YouTube, Facebook en dergelijke, treed er een versterking op van het effect. Jouw campagne zal een succes worden met de juiste strategie.   

Tip 4: Bespaar niet op de productie

Besteed jouw budget zorgvuldig, maar bespaar niet op de productie van de commercial zelf omdat je meer budget wilt hebben voor airtime. Je kunt veel geld uitgeven aan airtime en online advertentie tegoeden, maar als de film zelf slecht is gooi je jouw geld weg. QuickWorks begeleidt je stap voor stap, van idee tot activatie van jouw commercial.

Tip 5: Gebruik neuromarketing in jouw commercial

Door neuromarketing toe te passen in jouw reclameboodschap beïnvloed je, onbewust, het gedrag van de kijker. Zo zijn reclameboodschappen die positieve emoties oproepen en ongecompliceerd zijn het meest effectief. Angst of extreme humor werkt vaak averechts. Visuals trekken snel de aandacht en worden beter onthouden dan woorden. Over het algemeen geldt, hoe meer tijd het brein nodig heeft om de reclame te verwerken, hoe minder aantrekkelijk hij wordt gevonden. Wil je op een effectieve manier reclame maken voor jouw bedrijf? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij brainstormen graag met je over de mogelijkheden.

Infomercial

Doelgerichte infomercials

Infomercials die jouw publiek graag willen zien

Jouw product of dienst biedt de oplossing voor een probleem. Wellicht zelfs een probleem waarvan jouw doelgroep zich (nog) niet bewust was, of zich al bij neergelegd had. Neem bijvoorbeeld zonnebrandcrèmes. Er zijn maar weinig mensen die ze graag gebruiken, maar het is belangrijk de huid tegen de zon te beschermen. In een infomercial kunt u de kijker wijzen op de ‘problemen’ en frustraties die de huidige crèmes met zich meebrengen. Zoals lastig aanbrengen en het plakkerige en onaangename gevoel dat ze achterlaten. Een geaccepteerde frustratie van veel mensen.

Nu laat je, in jouw infomercial, zien dat het ook anders kan. Jouw product heeft geen van deze nadelen en doet zelfs nog meer. Dat spreekt jouw doelgroep aan, er is een oplossing voor een probleem dat ze eerder geaccepteerd hadden. Een subtiele vermelding van de productnaam en verkooppunten is voldoende om de kijker tot aankoop over te laten gaan. Een infomercial geeft je de mogelijkheid om interesse op te wekken bij jouw klanten, en daardoor meer verkopen te realiseren.

Behaal jouw doel met een infomercial

Een infomercial duurt vaak langer dan een gewone commercial. Je kunt dieper ingaan op uw product of dienst. Met het juiste team kan je een film neerzetten die het gewenste resultaat behaalt. Je zult de aandacht van het publiek vast moeten houden, en de geloofwaardigheid hangt af van vele factoren. Quickworks weet precies hoe een overtuigende infomercial in elkaar moet zitten.